RSS 2.0

Fågeln som ... fler tankar


Jag upptäckte häromdagen att P1 har haft/har bokcirkel under höst och vår, där kända människor tillsammans läser en bok och träffas ett antal gången mitt i läsningen. De hade bland annat läst just Haruki Murakamis bok Fågeln som vrider upp världen. Jag laddade hem och lyssnade.

Det var intressant, de hade fastnat för en del liknande saker som jag. De tyckte om språket och tyckte att den var lite krånglig emellanåt. Jag tror att läsningen hade gett mig mer om jag hade följt deras läsrytm och lyssnat till deras diskussioner då jag befann mig på samma sida. För nu var jag för trött för att hitta och förstå symboliken i flera saker. Till exempel som att katten symboliserade deras äktenskap och även Kumiko.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback