RSS 2.0

Frukostmötet

Imorgon är det två veckor sedan vi senast träffades och diskuterade boken vi senast läst.
Detta måste betyda att det är hög tid att återberätta mötet!

Vi träffades hemma hos Frida och åt frukost (första gången vi haft frukostmöte, men definitivt inte sista!).
Närvarande var Elin N, Frida och Emma (Härefter refererad till som "jag").
Boken vi läst (eller, skulle ha läst) var Unni Drougges "Lutherska badet".
Frida och Elin N hade läst boken, inte jag. Det som är så bra med våran bokklubb är att man inte behöver känna sig utanför eller ovälkommen om man inte läst boken som stått på agendan.
I mitt fall denna gång var flyttlass ett hyfsat giltigt skäl.

Vi började med allmänt snick-snack över frukost och fortsatte med kaffe och diskussion Frida och Elin N emellan.

Med tanke på att vi har hållit på i två år, så har vi börjat lära oss ungefär vad de andra i bokklubben tycker om böcker. Men den här gången hade vi nog fel samtliga inblandade.
Varken Frida eller Elin N tyckte att det var någon bra bok.
De tyckte faktiskt nästan lika illa om boken, men på vissa punkter olika.
De fick diskutera hela boken, även fast jag ämnar läsa den tills nästa bokträff, och jag har redan bestämt mig för vad jag tycker om huvudpersonen - även fast jag bara läst tre kapitel.

Nå, de två av oss som läst boken var rörande överrens om både karaktärer och om författarens sätt att tona ner hur man ser på otrohet. Man, enligt Frida och Elin N, förstår ganska snabbt att det här är något som inte är främmande för författaren. Bokbödlarna tyckte också att hela historian knöts ihop på ett mycket märkligt sätt, som om författaren inte orkat eller haft viljan att få till slutet på ett sätt som verkade genomtänkt.

Det blev ett inte allt för bra betyg för Unni Drougge, och att läsa någon mer av hennes böcker var det ingen som kunde tänka sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback