RSS 2.0

Tidigare läsning

Vi har haft bokklubben Bokbödlarna sedan hösten 2009, och nu tar vi steget att göra vår läsning mer offentlig. De böcker vi har hunnit läsa hittills finns i nedanstående lista. Då jag tyvärr inte kan komma ihåg allt vad vi har tyckt om böckerna, överlåter jag åt var och en i bokbödlarna att skriva ett bakåtblickande inlägg över de böcker som de vill nämna någonting om.

1. Sista kulan sparar jag åt grannen - Fausta Marianović
2. Kapten Nemos bibliotek - P. O. Enquist
3. Ett välsignat barn - Linn Ullmann
4. Shutter Island: patient 67 - Dennis Lehane
5. Kunzelmann & Kunzelmann - Carl-Johan Vallgren
6. Huset på Arlozorovgatan - Simon Kudrischoff
7. Okänd soldat - Väinö Linna
8. Det blåser på månen - Eric Linklater
9. Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig - Kerstin Thorvall
10. Borta bäst - Sara Kadefors
11. Igelkottens elegans - Muriel Barbery
12. Stilla dagar i Mixing Part - Erlend Loe
13. Unga kvinnor - Louisa M. Alcott
14. Fru Björks öden och äventyr - Jonas Gardell
15. Arseniktornet - Anne B. Ragde
16. Sonat till Miriam - Linda Olsson
17. Utrensning - Sofi Oksanen
18. Hjärtdjur - Herta Müller
19. Återkomsten - Tamara McKinley



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback